måndag, juni 12, 2006

Svårt att lämna över


Jag har svårt att lämna över, att lämna över ansvaret till någon annan. Tänk om han gör fel? Tänk om han missar något? Det betyder i så fall att jag har missat att informera! Och det betyder i sin tur att jag inte gjort det jag ska! Hör ni de enormt höga krav jag har på mig själv...? Inte bra. Inte bra.

Jag åkte till jobbet idag och lämnade in mina nycklar, samtidigt som jag introducerade Joh i nyckelhanteringen eftersom han ska ta över ansvaret för det efter mig. Det är egentligen inte det att jag inte tror att han inte skulle klara av det, naturligtvis gör han det. Det är mer som att det är svårt att lämna över något som jag arbetat så hårt med. Jag kände likadant när jag skrivit en uppsats som skulle lämnas in, att det var svårt för det var så definitivt att: "Nu är det över. Nu behövs jag inte mer, nu tar någon annan vid". Så är det här också. Jag är inte oumbärlig. Som tur är. Samtidigt som jag vill vara behövd och saknad (vilket jag vet att jag är).

Men jag satte upp mig på vikarielistan så det är säkert inte sista gången jag är där och det är absolut inte sista gången jag träffar alla trevliga människorna som jobbar där.

Annars har det varit fullt upp idag. Skulle träffa J inne i stan. Vi käkade glass i Kungsträdgården och drog omkring i Gallerian. Jag skulle efter det iväg till kören. Det visade sig att vi inte alls skulle sjunga utan ha picknick, vilket jag inte visste om eftersom jag var sjuk förra gången då de bestämde det. Jag smet in på Konsum vid Zinken och köpte en sallad, sen gick vi allihopa upp i Skinnaviksparken. Trevligt faktiskt. Jag brött upp efter ca en timme för jag var trött och kände mig lite halvsjuk. Sviterna efter förkylningen sitter fortfarande i. Jag åkte hem och i parken hemma satt några grannar och från min port och grillade. De bjöd med mig att äta med dem och det var jättetrevligt! Mer sånt! Nu är det sommar! Jeeee!!!! :)

Idag har det ju varit snorvarmt, nästan 30 grader och trots att jag är glad över att sommaren äntligen är här, så märker jag att jag är ovan vid värmen. Jag blir liksom extra trög i skalet (kan ju bero på att jag dricker för dåligt med vatten eller nå´t) och tankarna går inte snabbt om man säger så och inte heller reaktionsförmågan är riktigt som den ska. Nu har jag inte råkat ut för något allvarligt, men jag får tänka på det, att jag blir påverkad av hettan.

Må gott nu alla! :)

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem