söndag, juni 11, 2006

Grannsämja

I morse vaknade jag klockan 05.00 av att en av mina grannar bankade på min balkongen. Han var rätt dragen och hade glömt nycklarna i sin kompis jacka. "Ah fy fan Karin!! Du är en klippa! Du är värd en prinsesstårta!" Och så stod vi och tjabbade i en timme innan han vinglade uppför trappan och jag gick in och tänkte sova lite till men då kom min granne (hunken) i lägenheten bredvid inrumlande med en massa kompisar och de hade väl någon slags efterfest skulle jag tro, för det var musik på och de skrattade ganska mycket. Efter ett tag så lyckas jag somna iaf och sov till klockan 10.00.

Jag gick upp, åt frukost osv. Övervägde om jag skulle sätta i linserna idag men fåfängan fick stå tillbaka lite idag eftersom jag hade grus i ögonen. Är lite skraj att jag var lite hårdhänt igår kväll när jag skulle krafsa ur linserna.

Jag ringde till nästan alla kompisar jag har eftersom jag kännde mig sällskapssjuk och inte ville vara ensam. Men jag fick hitta på något själv istället. Träffade på några grannar utanför huset som tipsade mig om "Street" som hade någon trädgårdsmässa vid Hornstull. Jag åkte dit och det var mycket folk. Jag gick omkring och kände mig så där lite ensam och vemodig bland alla människor. Trots det så blev det en ganska bra eftermiddag och jag både pratade med människor i de olika stånden, gick på Marionettteater och tittade på fina smycken. Det slutade med att jag köpte en fin ring och ett rött magdanshöftskynke med små bjällror på.

Vädret har ju bara varit på topp idag och i morgon blir det ännu varmare...
Dags för bad snart? det badades i Tantolunden... hur mycket folk som helst var där.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem