lördag, juni 03, 2006

Stockholm night


Igår var jag ute med mina girlfriends J och V. vi skulle träffas vid Svampen, Stureplan ca klockan 23.00. Det var hur mycket folk som helst på stan. Tokfulla studenter, turister med stora magväskor, brats och alla däremellan. Jag stod vid Stureplan och väntade på mina vänner och tittade på människorna som myllrade på uteserveringen som ligger precis där. Jag kände en obehaglig doft, fick för mig att jag trampat i något... rutten fisk eller något men kommer sen på att lukten kommer från ett långbord med ungtuppar från något posh IT-företag eller något. Och nej det är inte ungtupparna i sig som luktar utan det de äter... skaldjur och hummer som ligger på sånna där höga uppläggningsfat. Är det Stureplan så är det! Där satt de och åt gorumémat mitt i trafiken.

Det var kö på det stället som vi tänkte gå till och i kön stod det mest studenter... lite väl ungt tyckte vi. Så det blev Galway´s på Kungsgatan, kanske inte bästa stället men vi fick dansa lite i alla fall och det är huvudsaken. Jag är inte ute efter något annat, faktiskt. Klart jag tittar på män, i den mån det finns några att titta på med på Galway´s var det rätt tunnsått av den varan.

Jag tog tuben hemmåt klockan 02.00 och för en gångs skull kom mitt tåg på en gång, det var bara att springa över perrongen, från det ena tåget till det andra. Var väl hemma ca klockan 02.30 eller något. Jag sov till klockan 11.30. Skönt!

Idag har jag en baksmälleliknande huvudvärk, vilket är rätt konstigt eftersom jag bara drack en Ramlösa. Jag antar att det är vätskebristen som sitter i. Men visst ja, jag skulle ju gå och äta! och så sitter jag här! IGEN! Darn...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem