torsdag, maj 25, 2006

Att tänka för mycket eller inte tänka alls

Hjälp! Jag ska på intervju i morgon! Hela kvällen har jag varit väl medveten om det men ändå försökt ignorera faktum, att jag behöver förbereda mig. Jag har skjutit upp det och skjutit upp det igen.

Jag har plockat ihop mina papper och läst på om företaget. Ja visst ja! Referenser! De vill ha referenser! Och så skulle jag ju uppdatera mina arkivkunskaper.... ameen helsike också! Klockan är ju snart 22.30! Jag ska vara där klockan 09.00 i morgon bitti!

Jag har tänkt så mycket på att jag ska förbereda mig ordentligt att jag helt enkelt glömt bort att göra just det! Det har varit så mycket annat!

Jag har varit så full av tillförsikt, att det ordnar sig och det kommer gå bra osv att jag blivit lite... kaxig. Men nu börjar nerverna och nervositeten komma. Hu!

Att tänka för mycket eller inte tänka alls.

Är det egentligen någon skillnad?
Jag tycker det kan få samma effekt.

Jaja en liten filosofisk och helt onödig fundering så här på kvällskvisten. Hur vore det om jag skulle koncentrera mig på.... vad var det nu?

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem