fredag, maj 19, 2006

Lordi och Carola- till final!


Alltså, vilket spektakel! Hur en del låtar kunde komma med till finalen och andra inte, är för mig en gåta. 10 låtar kvalade in och ja, Carola var en av dem.

Ok, vi tar det från början. Kort.

1. Armenien: En märklig låt (jag kommer faktiskt inte ihåg hur den lät) Det jag reagerade över var att den manlige sångaren höll sina kvinnliga dansare i koppel, bokstavligt talat. Denna låt kom till final.

2. Bulgarien: Även denna låt minns jag ingenting av. Ingenting. Det jag kommer ihåg är att den ena körsnubben hade lösögonfransar och en vithårig hårt sprayad hockeyfrilla.

3. Slovenien: Hyfsad låt, faktiskt. Ung kille bara 18 år tydligen, med ett gäng bondbrudar klängande runt sina ben. Kom den till final? Jag vet inte... var kanske inte riktigt uppmärksam där hela tiden.

4. Andorra: Verkar som jag har dåligt minne eller så var det en jävligt dålig låt. Jag minns mest att sångerskan satt på en stol klädd i något svart med en bunt lättklädda damer iförda i strumpebandshållare och stay-ups. Stolar fanns på scenen och de satt där och åmade sig och utförde olika strip- poser.

5. Vitryssland: Men man hör ju inte vad hon sjunger? Aha, det är engelska! Men varför har de kalsongerna ovanpå byxorna?

6. Albanien: En ganska så traditionell låt, helt okej.

7. Belgien: Förhandstippad och en av de bättre! Trots det kom den inte till final! Märkligt.

8. Irland: Låten heter "Every song is a cry for Love" A cry for help tycker jag passar bättre. Bajslåt. Tråkig ballad a la Johnny Logan, fast sämre. Trots det kom den till final.

9. Cypern: Kycklinggul klänning och Mariah Careyhybris. Ganska bra röst men det är tråkigt, tråkigt, tråkigt.

10. Monaco: La coco dance? Va? Hemsk röst hon kan inte sjunga! Un papaya kokosNöt!

11. Makedonien: Ninnanannanina.....

12. Polen: Ameh! Ta bort dem! Rapp i operakläder och grönt hår funkar inte! Usch så dåligt! Kanske ska det vara roligt? Jag vet inte. Det är det inte.

13. Ryssland: Hyfsad låt. Varken mer eller mindre. Den kom till final i alla fall.

14. Turkiet: Superstar? Nej, knappast. Att denna låt kom till final fattar jag inte, men det gjorde den.

15. Ukraina: Finalplats för Ukraina. Shakira med silikon. Låten rätt ok faktiskt. Men det är ett klart tomtetema i klädstilen. Hon har en kortkort vit klänning med lite röda band på och några slags glittrigt konstiga stövlar. Och så nissarna bakom förstås. :) En uppsexad tomtemor... eller nå't.

16. Finland: Haha! Roligt! Lordi, det är humor det! Och jag gillar faktiskt låten! Jag röstade men kom inte fram... Men det måste vara jäkligt varmt under de där skräckkostymerna. Grattis till finalplatsen!) Riktigt härlig monsterrock! Mer sånt! De är säkert snälla killar under allt det där hemska. Riktiga mjukisar, eller vad tror ni?

17. Holland: Amen det funkar bara inte. Lägg ner det där låtsasspråket. För att citera Mattias Dahlström på DN ang denna låt: "Jag brukade också hitta på egna språk. Sen fyllde jag åtta."

18. Litauen: Att denna låt kom till final övergår faktiskt mitt förstånd. Att överhuvudtaget ha mage att sjunga "We are the winners" och syfta på att de kommer vinna hela schlagerspektaklet, är att gräva sin grav. Äh, jag fattar bara inte. Det ska väl vara roligt antar jag men det är ju bara pinsamt.

19. Portugal: En låt som försöker påminna lite om Abba och Waterloo men det funkar inte riktigt. Inte alls faktiskt.

20. Sverige: Carola. Proffsig, bra röst och lagom botoxutstrålning. Äh det var kanske lite elakt. Men iaf. Hon kom ju till final för sjutton! Grattis säger jag! Tjhoho!

21. Estland: Sandra Oxenryd är från Sverige. Ok låt men den tog sig inte till final.

22. Bosnien-Hertsegovina: Kom till final. Jag säger bara... gäsp!

23. Island: Oj, oj, oj, hon blev utbuad. Konstig Barbielåt. Nej den är inte bra. Rolig? Nej, jag vet inte...

Ok, har jag fått ihop 10 låtar som kom till final nurå?
Får jag gå och sova nu? :)

/K

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Du är bäst!

=D

01:29  

Skicka en kommentar

<< Hem