lördag, maj 13, 2006

Något måste jag ju gjort rätt?


Jag stod i personalutrymmet på jobbet igår när mobilen ringde. Jag trasslade upp den ur väskan och svarade, det var ett skyddat nummer så jag såg inte från vem det var.

"Hejsan det här är humelihumhum från Manpower"

"Hej"

"Det är du som är Karin? Du var på vår information för någon vecka sen och nu vill vi boka in dig för en intervju."

"Ja det är jag, vad roligt! Visst!" *här ler jag med hela ansiktet*

Vi kollar igenom våra almanackor. Som tur var har jag min med mig, det är annars inte aldelles självklart. Men den här gången hade jag det. Iaf vi kommer överens om en dag och en tid. Efter samtalet utför jag en liten segerdans eller något och skriker ett litet diskret "jippi!"

Jag går ut och in till kontoret, hälsar på mina kollegor. Då ringer telefonen igen. Värst var populär jag var idag då, tänker jag och svarar. Det var kvinnan från Manpower.

"Jag har dubbelbokat, vi måste ändra tid."

Vi kollar igenom våra almanackor för andra gången inom loppet av tio minuter och kommer överens om ny dag och ny tid, en vecka senare.

För övrigt har dagen gått som på räls. Nemas Problemas någonstans. Jag jobbade ensam under morgonen och fm men eftersom jag förberett mig kvällen innan och skrivit ner rutinerna på en "kom ihåg-lapp" så kände jag mig något säkrare.

Jag kan inte veta allt i förväg, jag kan inte alltid vara förberedd. Jag vet inte vad som ska hända. Jag behöver inte alltid förutsätta det värsta. Oftast så händer inte det där svåra och hemska och gör det det, så får jag ta itu med det när det händer!

/K

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så skall det låta...ta saker och ting som dom kommer. Det löser sig alltid på något sätt..

22:53  
Blogger KarinC sa...

Tack Pelle! Jag vet ju det... egentligen :)

22:36  

Skicka en kommentar

<< Hem