söndag, maj 07, 2006

Poeter.se evanemang


Vilken kväll! Vilken dag!
Fantastiskt!

Jag fick träffa så många nya trevliga människor! Och alla mina poetervänner var där. Det var roligt och spännande att träffa dem för första gången.
Jag kom dit klockan 13.30. Träffade både Daniel_78 och PerR med en gång och så träffade jag Kali.



Invigning och information och kl 14 var det dags för Workshopen jag anmält mig till. Vi var väl en 10-12 stycken kanske som tränade på uppläsningsteknik osv. Svårt men roligt och lärorikt. Fick många bra tips. Vi var klara lite strax över kl 17. Jag ringde min väninna G som ville komma och det fanns biljetter kvar så det var inga problem.

Satt med mina nyfunna vänner Anders, Anki och ÅsaW och käkade lite mat. Senare kom också NiklasG. G anlände någon timme senare och då började även PoetrySlam. Både Anki, Daniel och Anders skulle vara med och tävla. Jag hade inte anmält mig, ville kolla läget först. Det var hårda jurygrupper som oftast var rätt snåla med poäng. Men det hela är på skoj även om en del tar det på största allvar, så även jag fastän jag inte var med. Jag hade mina favoriter och naturligtvis hejade jag på mina kompisar! Många bra poeter var det.

Jag blev otroligt imponerad och berörd av Eddie som i finalen duellerade mot Daniel. Han framträdande var starkt för han fick fram många känslor med röst och framträdande och han sa bara en mening: "Jag vill inte". Det är ju det som är meningen, jag menar att nå ut till publiken och beröra och det är väl därför vi står där uppe på scenen många av oss och utsätter oss.

Daniel tog hem PoetrySlam tävlingen och han är absolut en värdig vinnare.
Grattis Daniel!

Bra musik var det också, tyvärr missade jag konstutställningen men men man kan inte se allt.

Jag säger bara Bob Hansson. Vilket framträdande. Jag tycker han är jättebra! Jag såg honom för flera år sen på en poesifestival i Rinkeby och redan då imponerade han. Hans blandning av humor, improvisation och allvar är träffande och jag blir oerhört berörd. Jag tänkte på att människor skrattade när han var allvarlig, naken och sårbar. Kanske är det ett uttryck av osäkerhet att folk skrattar då, de vet inte riktigt hur de ska förhålla sig till. Jag vet själv hur det är. Det kan vara svårt. Sen hade väl folk fått i sig en del alkohol också och det gör ju sitt till.

Andra uppträdande gjordes bl a av Toni Holgersson och Little Jenny. Sen var en av de stora gästartisterna en medlem från "The Platters". Tyvärr kom jag inte ihåg hans namn men det var en skön lirare i svart kritstrecksrandig kostym och hatt. Han hade ett skönt grove och när han sjöng "Sexual Healing" lutade han sig mot scenskanten (han stod nedanför) och smekte sig själv på benet. Jösses jag blev nästan generad! Haha! :) Cool snubbe.

Jag höll igång ända till stängningsdags klockan 02.00 men då var det dags att ta tåget hem. Naturligtvis missade jag det precis med bara några sekunder och jag hade ingen lust att vänt i enhalvtimme på nästa så jag tog en taxi hem.

Bilden till vänster: Estradpoeten Bob Hansson
Fotograf: Jag

Bilden till höger: "The Platters" medlem. Är det någon som vet vad han heter? Skriv och berätta! :)
Fotograf: Jag

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem