söndag, april 30, 2006

Ännu mera Gospel!

Jag har varit inne hela dagen och sjungit. Inget firande av vare sig Knugen eller en eld så långt ögat kan nå. Det enda jag har hört är valborssmällare lite här och var men det har faktiskt tystnat nu.

Dagen har varit lika intensiv idag som igår, om inte mer. Ibland var det riktigt jobbigt. Jag har låg ljudnivåtröskel, blir trött och irriterad när alla pratar i munnen på varandra och ingen lyssnar på vad som sägs. Jag kan inte tänka med allt surrsurr i öronen. Jag blir trött av det.

Fast jag kan inget göra mer än att utgå ifrån mig själv, att göra det bästa JAG kan. Jag får lov att gå undan om det blir för jobbigt och ha tålamod både med mig själv och andra.

Eller inte. Jag får känna irritation. Ibland har jag bara inte det där tålamodet!

Det är ju inte så att jag inte surrar och pratar, visst gör jag det, men för det mesta är jag faktiskt tyst och jag försöker vara koncentrerad och fokuserad. Jag menar alla dippar vi ibland. Jag får försöka ha överseende och tänka på att jag också gör det ibland. Jag är på intet sätt perfekt.

Dricka lite rött te och sen direkt i bingen.
Adjö! For now.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem