måndag, april 24, 2006

Jobbintervju 3; Försvarshögskolan

Klockan 10.00 i morse var det dags för intervju igen.

Försvarshögskolan ligger bakom KTH och är ett stort modernt nybyggt glaskomplex. Kvinnan som skulle ha intervjun och som är arkivansvarig, mötte upp mig i entrén och vi gick tillsammans (efter att ha köpt kaffe) upp till en liten konferenslokal. Hon berättade om verksamheten och lite runtomkring och jag berättade om mig själv och min utbildning. Hon frågade vad jag hade för löneanspråk (jag blir alltid nervös av den frågan och så hade jag inte tagit reda på vad ingångslönen var. Det skulle jag naturligtvis ha gjort) så jag sa en alldeles för låg siffra. Har kollat på DIK:s hemsida nu... Men det behöver ju inte vara kört för det! Att få högre lön menar jag.


Sen gick vi rundvandring i huset, bl a till arkivet där tyvärr elektriciteten var avstängd så vi fick gå in mörkret med ficklampa. Jag såg inte så mycket men fick väl en liten uppfattning iaf. :) FHS har både spinninglokaler och gymlokaler i källaren och man har rätt att ta ut fyra timmar friskvård i veckan vilket är ganska mycket. Vanligen brukar det vara en timme, om det funkar för verksamheten och det gör det ju nästan aldrig, iaf inte om man jobbar inom vården.

Det kändes verkligen jättepositivt och hon uttryckte det också innan jag gick ut i solen med jackan på ärmen och solglasögonen på näsan. Håll tummarna nu! :)

Efter intervjun åkte jag till city och träffade J vid Åhléns. Vi gick och käkade på Taco Bar och sen gick vi lite i affärer.

Det är skönt att vara hemma nu, jag ska iväg om ett tag igen och sjunga. det är sista övningsdagen innan cd-inspelningen som äger rum nu i helgen. Spännande ska det bli! Och roligt! :)

Jag måste äta nu, så jag inte svimmar. Det vore ju hemskt tråkigt.

Jädras! Jag kan inte ladda upp några bilder just nu, återkommer!
Har problem med blogger.com också! Inlägget kom inte med! Men NU då!

Mupp! :=

/K

ps: Kom hem för en stund sen från kören. Vi övade till 21.30 ikväll.
Och blogger funkar igen FANTASTISKT!

Klockan är nu 22.43. Bip!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem