onsdag, april 19, 2006

Å nu ska jag sova

Idag har jag varit hos mamma. Vi åt lunch och efteråt drack vi te på altanen. Det var härligt att lapa sol och vi satt där ett bra tag. Efteråt gick vi en promenad längs med vatttnet. Under promenaden ringde min mobil (tur att jag hade den med) och det var en man som ringde från en myndighet i Stockholm. Han hade pratat med dem på Riksarkivet om de visste någon arkivarie och så rekomenderade de mig. Eftersom jag var på promenad hade jag inte min almanacka med mig. Det förstod han och föreslog att han kunde ringa senare. Hm, tänkte jag snabbt för mig själv.... klockan 15.30, då är jag tillbaka så då kan han ringa. Mamma och jag gick hemåt i god tid. Klockan blev 15.30 och den blev 15.45. Väntan, väntan.... inget telefonsamtal.

Klockan 16.00 hade han fortfarande inte ringt... då ringde jag själv upp. Han satt i sammanträde och skulle återkomma! Suck. Klockan var 16.55 då telefonen ringde. Det var en kvinna som ringde å hans vägnar och vi bokade in en intervju i början på nästa vecka.

För övrigt har jag varit hos min läkare idag och fått ytterligare sjukskrivning. Det är alltid en anspänning att gå till läkaren och jag var jättetrött efteråt. Visserligen var jag där redan kl 08.00 och jag hade sovit på tok för lite natten innan, så det är kanske inte så konstigt.

Jag ringde min chef under fm och meddelade honom om min sjukskrivning men han satt i möte och ville jag skulle ringa till avdelningen i stället, så det gjorde jag. Pratade med en kollega som skulle lämna meddelande till honom (igen) att han skulle ringa mig. Han har inte ringt. Alltså vet jag fortfarande inte hur jag ska jobba i veckan.

Nu ska jag släcka ner och gå och sova. Är jäkligt trött.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem