lördag, april 15, 2006

La Familia

Idag är det påskmiddag hos familjen. Mamma, Sv, mina två syskon, min moster och morbror kommer vara där. Jag ska vara där innan klockan 17.00, då middagen serveras. Det kan bli trevligt, det beror lite på hur jag själv mår tror jag. Ibland kan de där familjemiddagarna bli lite väl stiffa, men det är väl bättre än att sitta här ensam och glo.

Det är som att den ena middagen är den andra lik. Spelar ingen roll om det är jul, påsk eller någons födelsedag som ska firas. Ett ex är när jag ska bjuda på födelsedagsmiddag. Jag kan inte ha middagen hemma hos mig, eftersom Sv är allergisk mot katten. Därför blir det hemma hos dem. Jag betalar och lagar all mat med mamma som hjälper till. Förra årets födelsedagsmiddag var en sån. Jag mådde inte säskilt bra, var deppig och nere och ville väl egentligen inte riktigt... men föll för trycket. Eftersom det förväntades av mig. Mina syskon frågade mamma om jag skulle ha något, i stället för att fråga mig direkt. Så där är det lite grann i vår familj. Inte direkt raka puckar utan mamma blir oftast som ett ombud, medlare eller en mellanhand. Rätt dyssat egentligen.

Åh, idag känner jag mig bara så ledsen! Ingenting känns riktigt bra. Vill bara gå och lägga mig i sängen och läsa ut boken jag håller på med.
Jag tror jag ska göra det faktiskt.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem