tisdag, april 25, 2006

Igår är inte idag

Igår var jag sprudlande glad och både stolt och tillfreds över mig själv. Jag kände fläkten av en atmosfär jag väldigt gärna vill ta del av. Jag kände lockelsen att få arbeta med det jag utbildat mig till att få spränga mina gränser och utmana mig själv.

Idag är jag ledsen och orolig. Jag har lyckats hålla ifrån mig mitt nuvarande arbete hela helgen och inte tänkt alls på det. Det har varit så skönt att kunna koppla av och koppla ifrån. Jag är på väg, på väg därifrån och till någonting annat, vad det nu blir. Det är en process som nog tar lite tid. Jag är bara så otålig! Jag vill att det ska hända NU! NU! NU ! Men det funkar inte så... det kommer när det ska. Det blir som det blir.

Jag har inte hört ett ljud från vare sig Riksantikvarieämbetet eller Medelhavsmuseet. Det är väl som det ska med det också.

/K

4 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Hehehe...
Lite taskigt med tålamod tror jag...

Det ser ju bra ut!
Nytt jobb på G, nya utmaningar.
Det har fixar sig ska du se.

Kram

16:01  
Blogger KarinC sa...

Japp, det börjar röra lite på sig...! :D

21:38  
Blogger Marie sa...

Det gäller att ta vara på de där ögonblicken när man är tillfreds med sej själv. Din tanke om att det kommer när det ska och det blir som det ska vara känns lugnande. Is i magen är vad som krävs. Lycka till!

11:33  
Blogger KarinC sa...

Marie: Ja jag hoppas att det håller i sig, det där lugnet eller tilliten, att det ordnar sig. Försöker övertyga mig själv om att det är så, att
f ö r s ö k a ta det som det kommer vilket kan vara ganska svårt ibland. Men jag får ta ett djupt andetag och tömma hjärnan på surr.

21:56  

Skicka en kommentar

<< Hem