onsdag, april 26, 2006

De smakte inte evje!


Jag har precis kommit hem från en god matafton på La Cochina på Renstjernas gata på söder. En fin italiensk restaurang med himelsk god mat. Det var mor min som bjöd familjen på födelsedagsmiddag. Jag åt mördegsinbakad kyckling med ost, varma grönsaker som simmade i en otroligt god gräddsås. Efterrätt: Pannacotta. Åhh, vad det var gott! Min mage står i fem hörn och jag känner mig rätt däst. Egentligen borde jag sova (ska upp tidigt i morgon igen) men jag är för mätt. Får vänta lite.

Annars har dagen gått i ett. Jobbade till klockan 14.00 idag och var med på ett otroligt ansträngande personalmöte där alla pratade i munnen på varandra. Jag tycker det är så jobbigt! Och jag blir så trött i huvudet! Ett evigt kackel är det på de där mötena. Jag hade spänningshuvudvärk hela dagen som på ett mirakulöst sätt försvann så fort jag gick från jobbet. Hm.

Klockan 15.00 var jag hos min kurator och efter det åkte jag hem och hann såväl boka en tid i tvättstugan som att ta en dusch. Sen bar det iväg till restaurangen.

Å nu är jag hemma igen. Så i morgon är det jobb men sen väntar en ganska lång och härlig semester! Jippi eyy!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem