måndag, maj 15, 2006

Grannhunken


Jösses, han är läcker grannen! Men det är lite lammköttsvarning, han är väl bara 23, 24 eller nåt. Han stod på sin balkong och hängde upp en blomma, vilket resulterade i att han stod på räcket med benen ganska brett isär. Han är brunbränd, mörkhårig och nu hade linnet åkt upp och jag såg den vältränade magen. Han frågade: "Blir det bra så här tror du? Den ska inte högre upp?"

Jag log mitt vänaste vargleende och svarade: "Lite högre upp tror jag...den ska" (Nej då, det sa jag inte :)
I stället sa jag: "Det blir nog bra det där." Jag kom på mig själv att fullkomligt sluka honom med blicken. Hm.

Jag satte mig och åt mat ute på min balkong. Hörde en röst bakom mig som sa: "Smaklig måltid". Jag vände mig om, log och sa(igen): "Men det blir nog bra det där". Och syftade på blomman men fick inget svar tillbaka.

Tänker för mig själv att jag nog är transparant, med det menar jag att det var nog ganska så tydligt vad JAG tänkte på... hmhrum ehh... elle?

Nu ska jag återgå till mina husliga sysslor, nämligen skura ugnen med något extra frätande medel. Jag har varit riktig flitig idag och städad och knäskurat badrummet. Tur att det är ganska så litet annars skulle knäna vara ett minne blott.

Jag skulle gärna ladda upp bild här för att illustrera min text något, men blogger är inte på humör! Inte idag! Inte just nu! Phuu! Pytsan heller!

Aha! Nu funkade det!

Hepp!

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Ameh! Karin då!!!

=D

21:40  

Skicka en kommentar

<< Hem