onsdag, maj 31, 2006

Jaa! Semester!


Faan vad Blogger är seegt!

Mupp!

Så, nu när jag har det sagt, vill jag bara säga att jag arbetat min sista kväll och jag känner mig (hör och häpna) lite vemodig. Trots att jag tycker det ska bli hur skönt som helst att sluta så kommer jag sakna de små liven. Ja alltså, jag kommer sakna personalen och de boende. Men emellanåt tycker jag det ska bli jäkligt skönt! Att arbeta inom vård/omsorg är slitsamt och jag har tidigare jobbat alldeles för länge (ca 10 år). Jag är inte längre lika bra rustad för den psykiska stressen/pressen som jag var förut i min ehh ungdom :)

Nu vill jag hitta ett jobb jag trivs med. Alltså jag fattar ju att alla arbeten ibland är stressiga och att man ibland bara vill kräkas på alltihopa. Det kanske är en utopi att vilja ha ett arbete jag brinner för och som jag både tycker är intressant och stimulerande? Är det att begära för mycket tycker ni? Jag vet inte. Däremot vet jag att jag kommer tillbringa mycket tid på arbetet om jag får ett heltidsarbete (det är ju så det är) och då vill jag att det ska vara något som jag både orkar med och som jag tycker är intressant. Dessutom vill jag ha nytta av mina kunskaper som jag faktiskt har efter fem års studerande vid universitet.

Att det ska vara så jävla svårt att få ett jobb! Det är verkligen Moment 22. Utbildning- men ingen erfarenhet. Men hur ska jag få någon erfarenhet om jag aldrig får ett jobb?! Ja ni fattar! Det är så frustrerande!

Nu har jag i alla fall semester en vecka. Sköönt!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem