torsdag, juni 08, 2006

Jag vet ingenting om någonting


Det blev inget jobb idag, sista dagen och allt. Jag ringde mig sjuk igår. Det hade aldrig gått att jobba, feberhet som jag var. Jag har sovit i fyra dagar men idag har jag varit ute och handlat. Det gick sakta, jag kände mig som en gammal uråldrig kvinna som stapplade fram och som ibland vinglade till lite av trötthet. Jag har duschat också och det brukar vanligtvis vara ett tecken på att jag är på väg tillbaka. Så jag får väl hoppas att det förhåller sig på det viset.

Jag hade velat skriva blogg igår, men se då var det någe problem med Blogger igen och jag kom inte fram. "Dokumentet inehåller ingen data" blev svaret. Piss off, sa jag! := och gav upp, för vad ska jag göra? Jag måste ju inse att jag var besegrad!

Men nu är jag tillbaka! Oh yes!

Idag är det fint väder ute och här sitter jag och orkar inte göra någonting. Och så har jag skrivkramp också. Skulle vilja skriva poesi igen men det går inte just nu. Det kommer liksom ingenting och det är svårt för att inte säga omöjligt att forsera fram. Det är rätt frustrerande men det kommer väl någongång. Jag får väl se till att bli olyckligt kär eller något... äh!

Från och med nästa vecka är det tomt. Jag har ingenting planerat. Inget jobb att gå till. Jag vet ingenting om någonting. Det känns väl sådär. Usch (där har jag någonting att skriva om, att gräva i...).

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem