tisdag, juni 06, 2006

Konserten i Kungsan

Nu var det ett tag sen jag skrev. I söndags kväll började jag må dåligt, ni vet hosta och den där obestämda känslan av att kroppen inte mår riktigt bra. På måndagen skulle jag åka med min mamma och köpa träpanel till balkonggolvet men jag ställde in eftersom jag var trött. Idag har jag mest legat i sängen och sovit, läst och tittat på TV. Jag har feber, hostar och snorar. Det blev heller ingen kör på kvällen. Trist men jag kände att jag ville lyssna på mig själv och min kropp och inte ignorera faktum. Jag kan ibland vara lite självdestruktiv och pressa mig själv ändå, trots att jag egentligen vet att kroppen inte orkar.

Så, nu när jag beskrivit mina symtom :) (jätteintressant eller hur?) vill jag skriva om sönagens konsert i Kungsan.

Kören träffades på kåren vid Hornsgatan och vi övade någon timme innan det var dags att bege sig. Vi kom dit ca 13.30, klädde om i loge nr 3 under scenen. Klockan 14.10 var det dags att äntra scenen. Jag stod längst fram och hade en mikrofon precis framför mig. Great, tänkte jag, nu kommer alla höra om jag sjunger falskt... :)

Det gick hur bra som helst, jag känner mig jättenöjd, både med mig själv och med kören som helhet. Det var bra energi och människor som stod och lyssnade såg glada ut. Mina föräldrar var där och min syster. De vinkade till mig. J var också där men henne såg jag inte föränne fteråt då vi träffades bakom scenen. J och jag käkade efteråt i Kungsan och sen gick vi omkring lite. Jag köpte brända mandlar och en lakrisrem. Vi tog en sväng upp till slottet och Livrustkammaren. Vi hann bara vara där en halvtimme eftersom de stängde.

Mamma sa att jag syntes flera gånger på storbildsskärmen och att jag såg glad, stolt och söt ut. Men det är klart hon är ju mamma, hon har patent på att säga sådanna saker. Fast jag kände mig väldigt glad och stolt faktiskt. =) Och söt.

God natt på er.

ps: Jag har visst missat nationaldagen, helt...
Men iaf.. Grattis Sverige eller nå't.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem