måndag, januari 22, 2007

Det rör ju på sig













Här jobbar jag! =)
Från det ena hållet...
och det andra

Jag har varit på dåligt humör idag. Telefonen funkade inte så jag drog ur jacket i ren frustration. Arghh! TELEFONDJÄVUL! :=

Katten väckte mig (som vanligt) aldelles för tidigt och jag kom iväg sent till jobbet.

Jag har varit låg och ledsen idag. Min korta tid kvar gör sig påmind varje gång jag går till jobbet. Det är med blandade känslor jag går dit, för samtidigt som det känns svårt och jag blir ledsen så är det ju så himla roligt!

Jag kan inte komma ihåg sist när jag tyckte det var roligt att gå till jobbet! Jag har aldrig trivits så bra någonstans som jag gör här!

Jag har satt upp hyllmarkeringar i de nya magasinen. Många lappar är det... just nu är Mag 5 och 6 tomma men arbetet med att flytta in delar av arkivet påbörjades idag. Jag har varit på Mag 4 där jag rensat och lagt ner handlingar i arkivkartonger. En del av arkivmaterialet står löst eller i påsar. De ska ner i arkivkartonger. Det går inte att ha massa löst material när allt ska flyttas.

Jag mailade killen på Domstolsverket för att höra hur det gick. Han skulle ju hört av sig till mig i slutet på förra veckan, men gjorde aldrig det så då hörde jag av mig i stället.

Idag har jag fått nya tips om jobb och Zc fick tag på kvinnan från Brandförsvaret ang ev jobb där. En kollega med bra kontakter med andra myndigheter tipsade om ett jobb i Östersund där de söker två arkivarier.

När Zc och jag satt och fikade kom hon fram och gav oss en lapp med telefonnummer och ett namn till en person som sökte med ljus och lykta efter en projektanställd arkivarie till en annan myndighet. Jag gick upp och ringde direkt. Kvinnan jag pratade med tyckte det var bra att jag var så snabb med tanke på att kontakten upprättades 10 minuter innan. De sökte en arkivarie till ett ritningsarkiv vid en myndighet. Det lät intressant och livsandarna återkom lite efter det. det känns så mycket bättre när jag tar tag i saker i stället för att sitta och vänta och älta och vara bitter och deprimerad för att jag inte får vara kvar.

Det är kanske meningen att jag ska någon annanstans?

Det kanske är meningen att jag ska pröva mina vingar, se mig om efter andra marker?
Och vem säger att jag inte kommer tillbaka?

Det kommer jag göra.


Nu är jag trött och ska gå och sova.
Blev inte så mycket sömn i helgen... av olika anledningar.

/KarinC

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem