söndag, januari 07, 2007

RullSkriskodisco
















I går åkte U och jag skridskor i Vasaparken. Vädret var väl sådär men helt okej. Vi hade tagit med oss glögg som vi drack första sippen av redan efter en kvarts åkande. Det var faktiskt jättekul och det gick mycket bättre för min del än vad jag hade trott. Lite vingligt var det och jag fick ont i fötterna men efter ett tag gick det riktigt bra. U spelade hockey som barn så han hade det i ryggmärgen. Jag har inte åkt skridskor sen jag gick i skolan och övade mig på att åka baklänges.

Det var vi, alla kidsen, deras föräldrar och så småttingarna i sina nya glänsande skridskor samt en hel del annat löst folk. Det var faktiskt riktigt mycket folk som åkte. En man hade till och med värsta långfärdsskridskorna och full mundering med både knäskydd och kånkenryggsäk. En del pappor lärde sina små barn lira hockey. Det var lite roligt att se dessa små knattar som höll en miniminiklubba i ena handen och pappa i den andra.

U och jag åkte några timmar, runt runt för att ibland kryssa mellan hockeypuckar, barn och skridskoskydd. Lätt träningsvärk i anklar, fötter och ben men det är en ganska skön känsla.

Det var en härlig dag, helt klart! =)

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem