söndag, december 31, 2006

2006 - nyårsplock


Är tillbaka efter några dagar på vischan. Roligt att träffa pappa, tyvärr var både han och hans fru förkylda så vi gjorde inte så mycket. Åt god mat, drack vin och jag läste ut två pocketböcker av Karin Alvetegen. Jag var ute på stan och shoppade. Det är märkligt att när jag kommer till småstaden så handlar jag så det ramlar saker ur öronen! Haha! =) Okej inte riktigt då, men nästan!

Småstaden är som den brukar vara men ändå inte. Är inte människorna lite gladare än jag minns dem?
Och är inte expiditerna mer serviceminded än förr?
Eller är det kanske jag som har förändrats?
Småstaden har inte längre ett horn i sidan på mig, jag får inte längre ångest när jag åker dit. Småstaden kan inte göra mig illa mer för jag har levt och överlevt många gånger om.

2006 var ett tufft år. Med arbetslöshet, en tung tung depression, sjukskrivning och låg självkänsla.

Men det fanns också plats för en pyrande låga av livslust, en glädje över att ändå finnas till och känslan av att livet ändå innehåller så mycket mycket mer än vad vi tror och kan föreställa oss. Jag anar och en del av mig v e t att inom mig finns allt det där jag vill ha.
Kärlek, livsglädje, mod och lust.

En av de stora händelserna var ändå att jag fick det där efterlängtade jobbet jag kämpat så hårt för. Och i och med det blev en av mina drömmar uppfyllda. Jag ville ha ett arbete just där och fick det också. Nu är det ju tråkigt att jag inte får vara kvar men man vet aldrig. Jag kommer igen! =)

Männen har kommit och gått. In och ut ur mitt liv. Vänner, ovänner, bekantskaper och förälskelser. Jag har lärt mig av mina misstag, tagit dem till mig och bejakat det som varit bra.

Jag har fått nya vänner, både stora och små med åldrar som spänner över generationsgränserna. Jag har sjungit i gospelkören och det har varit en källa till mycket sprittande glädje och inspiration.

Bloggen har varit en stor del av mitt liv och är det fortfarande. Mitt skrivande och kreativiteten som finns i mig är något jag är lycklig över att jag har. Jag har det inom mig, trots att det ibland har varit sovande.

Ikväll ska jag på nyårsfest hos två goda vänner. De brukar ha bra nyårsfester så det blir nog bra.

2007 har alla möjligheter att bli ett nytt spännande år vad det nu månne innehålla. Jag vet att nyårsafton i år kommer bli bra mycket bättre än förra året då jag och två väninnor (var iof roligt att vara tillsammans med dem) spenderade kvällen på Chaplin Bar på Kungsgatan. Jag säger bara...

gör inte det!

Var hellre ensam på Nyårskvällen!
Skåla med dig själv och tala om för ditt jag hur bra du är!
Spendera kvällen med i en liten samling med goda vänner eller med föräldrarna.
Gå på stor privatfest
eller allmän sådan. Gå varsomhelst utom till

Chaplin Bar på Kungsgatan!



ETT GOTT NYTT 2007
ÖNSKAR JAG
ER!


/KarinC

1 Kommentarer:

Blogger ajja sa...

Gott nytt och god fortsättning!!

14:37  

Skicka en kommentar

<< Hem