tisdag, december 19, 2006

Tröstängel



Idag har en av "giganerna" inom arkivvärlden gått i pension och det var stor baluns på arkivet med snittar och vitt vin och en massa människor som höll tal och överlämnade presenter. Jag var stenmätt efter lunchen men åt ändå 3 snittar och drack 2 glas vin. Visst kändes det lite märkligt att dricka vin på arbetstid, trots att vi ju faktiskt var flera som gjorde det. Det är nog första och sista gången tror jag. Nej jag blev inte full eller ens berusad men det var nog tur att jag ätit en stadig lunch.

Dagen har varit bra och jag har kommit framåt i mitt arbete. It's a shame att jag inte får vara kvar bara. Men det är så det är. Och det suger! Men det vet ni ju redan.

Efter jobbet åkte jag till Fridhemsplan och tänkte jag skulle köpa den där jäkla födelsedagspresenten men de hade inte den. Den var inte slut, de hade den inte bara... då började paniken och stressen och jag ville gråta litegrann.

Ärligt talat så är jag lite nervös för att träffa min moster nu på fredag med tanke på hur det var förra gången vi sågs då hon blev arg på mig för att jag, enligt henne inte lärt mig någonting alls av mina misstag i livet. Och jag satt bara där och tog emot skiten. Sen blev jag arg eftersom det inte alls stämmer. Vad fanken vet hon om mitt liv?! Nada! Hon kommer antagligen inte ihåg det som hände eller lägger inte så stor vikt vid det men i mig sitter det som en tagg. Fortfarande. Eftersom jag är så jävla lyhörd kan jag se min del i att det blev som det blev mellan oss. Dessutom har jag dåligt samvete för att jag inte hört av mig. Men jag antar att jag gör för stor sak av det. Fast jag är orolig i alla fall. Lite.

Kunde inte låta bli att köpa en jättefin glittrig stjärna som hänger i mitt fönster och en fin guldpatinerad ängel som står på fönsterbläcket.

Nu ska jag gå och sova för jag ska upp tidigt i morgon, har ett efterlängtat läkarbesök kl 08.00. Sharp!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem