onsdag, december 13, 2006

Halvdag och Jullunch på Ulriksdal


Jullunch på Ulriksdals världshus. Vi åkte buss dit från arkivet, 2 fulla bussar och en halv. Vi var väl 150 personer från samma ställe som skulle äta julbord samtidigt. Jag satt närmast JS och Zc och en tjej som jobbar som registrator på arkivet. Vi satte oss vad vi trodde strategist, precis mitt emot julbordet men så visade det sig att de som fick gå först var i ena änden och vi satt så att säga i mitten. Det var trångt, ganska stressigt och HUR mycket mat som helst. Folk blir ju som galna, man kan tro att de aldrig sett mat förut...

Jag tog 4 gånger. Sill-liknande saker (ägghalvor och sånt också), fisk- olika räk- och kräftröror mm och 5 sorters lax samt ål förstås, kötthörnan- som julskinka, vildsvin och annat vilt och till sist efterrätt och godis- moussetårta, kakor, ischoklad de där mintkakorna med det (vad de tyckte) snuskiga namnet ingen ville tala om för mig eftersom de var så finkänsliga... jag försökt både med sockertopp, bröstmint, bröstkarameller, harpluttar ah you name it... mm. Jag missade faktiskt julgröten och lutfisken hoppade jag över. Det var en massa mat jag hoppade över men lite Janssons frestelse blev det trots att jag var så mätt så jag knappt kunde röra mig.

Åkte hem och
somande.

Nu ska jag ta nya krafter eftersom jag planerat att jag ska åka och träna... Jag SKA åka och träna men motståndet är stort.

Det var lite jobbigt faktiskt för kvinnan jag jobbar för var där och satt vid samma bord. Och jag blev liksom påmind hela tiden om att jag ska sluta snart. Alltså hon är säkert väldigt trevlig, det är inget personligt mot henne men det var jobbigt för mig. Hon sa när hon gick: "Vi ses snart!" Och jag tänkte: "Nej, vi gör ju inte det..."

Det känns så trist! Men jag vet... nya möjligheter, nya chanser! Yadiyadiyadi... jag vet. JAG VET! TÄNK POSITIVT för i HELVETE!

Jag kan inte det just nu!

Jösses nu ska jag springa till gymmet. Måste få ur lite ilska ur kroppen!

Föresten kom det ett litet Luciatåg på 4 personer som sjöng så fint så fint till maten.

Adios so Long!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem