söndag, december 10, 2006

Street-biking


Street. En rolig julmarknad med det där lilla extra. Hela Hornstulls strand (innan Tantolunden) är fyllt av vita tält med roliga saker, mat, smycken, lampor och annat smått och gott. Du kan säkert hitta det där speciella till den där speciella kompisen du har eller till din käresta. Jag hittade bara saker till mig själv, så är det alltid och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag kan ju inte köpa allt jag tycker är fint. det skulle bli så mycket då.

Jag cyklade dit och på vägen fastnade jag i två nya inredningsbutiker i mitt närområde. De hade verkligen jättefina saker och i den andra affären jag var inne i köpte jag en vit julstjärna som nu hänger i mitt köksfönster. Jag hade inte tänkt ha den där från början utan tyckte den skulle vara fin i vardagsrummet men kontakturtaget och kontakten jag hade till stjärnan var inte i samma storlek. Lite irriterande men den passar fint i köket också! Där har jag ingen liten lampa som lyser upp.

Nu har jag tagit fram min elektriska julbordsgran med fiberoptik så den står i vardagsrummsfönstret och lyser. Det är kitsch så det bara sprakar om det! Haha! =) Annars är inte jag mycket för julpynt. Jag byter inte till julgardiner eller juldukar och jag har inte stora tomtar i något hörn alls faktiskt. Däremot har jag två garntomtar som min faster gjort och som sagt, en julstjärna. I sovrummet har jag en elljusstake och i mitt stora "Livets träd" hänger en ljusslinga med lampor i olika färger. Men den hänger allltid där, liksom ängeln.

För hos Karin är det ALLTID jul! HAHAA! Nej då nej då.

Nu är jag hungrig, ska koka mig lite te och kolla på V för Vendetta passade på att göra det samtidigt som jag var ute för att köpa glödlampor som passade till julstjärnan. När de passade ju inte heller... det skulle vara en storlek mindre fast fortfanande med tjock fot, om ni förstår vad jag menar.

Nu har jag klängt på stegen nog för idag. Den här gången gick det bra men eftersom jag har blivit fruktansvärt höjdrädd på gamla dar är det något jag helst vill undvika. När jag ska byta glödlampa i vardagsrummet svettas jag och darrar i hela kroppen, både av ansträngning och obehag. Jag har ganska högt i tak och så har jag en sån där jävla lampa som sitter klistrad mot taket. Så där uppe står jag på den skrangliga trästegen och balanserar. Tyvärr är det inte bara EN glödlampa som ska bytas, utan tre.

Jag ska verkligen byta ut den där tråkiga, livsfarliga lampjäveln!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem