fredag, december 08, 2006

Det lönar sig a l l t i d att springa


Jäklar! Jag har fått två betalningsanmärkningar (och ev en på väg...Spray). Från Skatteverket och från Bredbandsbolaget. Restskatten betalade jag in förra veckan, tycker de borde fått pengarna vid det här laget. Jag fick aldrig ngn faktura från bredbansbolaget... eller från Spray. Brukar få det och har väntat på det. Ja ja, jag ska betala det nu iaf. Jag är annars väldigt noga med att betala mina räkningar och gör det vanligtvis i tid också. Svider lite faktiskt.

Fick spelet när jag såg anmärkningen från Skatteverket. Om du inte svarar inom 9 dagar går ärendet vidare till Kronofogden. HJÄLP! Men jag haar ju betalt ju! Svett!

På tal om svett så har jag varit och tränat på S.A.T.S idag, fick en gratis-prova-på-gång. Jag har tränat där förut och det är bra där, det är bara så förbenat dyrt! 550 kronor i månaden, hur mycket pengar blir det på ett år?? Mycket penag blir det... 6600 + inbetalningsavgift 250 någonting. Alltså nästan 7000/år. Om man vill träna 1 gång kostar det 200 kr...

Näh, det blir kanske Friskis och Svettis, trots allt. En aning billigare. Ganska mycket billigare faktiskt. Kanske inte riktigt lika fräscht och personalen har vanligtvis inte gått någon charmkurs och kanske man inte kan få en privat tränare heller (fast det kostar ju extra på S.A.T.S, det är ju inget man bara får).

I alla fall så sprang jag på löpbandet (35 minuter) det var skönt och sen stretchade jag efteråt. Är nöjd med mig själv. Jag sa jag skulle träna och det gjorde jag också även om motståndet fanns när jag gick från jobbet.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem