söndag, november 26, 2006

Katten, vad hon gör mig galen! / Cykelhets


Jag blev helstressad i morse av katten som pockade på min uppmärksamhet redan klockan 06.30.

Way to early!

Taskmört!

Hon bet och nafsade hårt i armar eller vilken kroppsdel som nu råkade var utanför täcket. Jag drog täcket över huvudet. Jag skrek åt henne att DRAA! Det gjorde hon inte. Jag gick ut och gav henne lite mat. Den åt hon inte. Då gick jag och lade mig igen och läste. Då kom hon upp igen i sängen, la sig på min mage. Ja det är ju mysigt. Så la hon tassen mot mitt ansikte. Jo lite sött var det också. Förutom att det kittlade. Men så skulle hon upp på nattduksbordet och hade ner en hög böcker på vägen. Åhh! Så for hon runt lite och krafsade lite här och var, i sovrummet och ute i hallen. Klockan 10 gav jag upp. Och då ringde telefonen och det var min syster som ringde.

Hon och mamma är på väg till julmarknad på Taxinge slott så de tänkte slänga in en försenad födelsedagspresent till mig från mamma och Sv.

Syrran säger vill du hänga på?

Jaa, joo... svarar jag som inte är vare sig klädd duschad och ska precis till att äta frukost.

Nej, jag gör nog inte det, svarade jag. Hade ni hört av er lite tidigare så hade jag gärna följt med.

Någonstans efter klockan 12 tar jag cykeln upp från cykelrummet och åker iväg till söder. Men innan har jag stått och fipplat med blocklåset, säkert en 20 minuter! Jag fattar inte att det ska ta så lång tid! Och jag förstår aldrig riktigt hur det går till men rätt som det är så sitter skenan där den ska, efter att jag tidgare försökt och försökt och försökt att skruva nyckel än åt ena hållet, än åt det andra. Och så plötsligt så! glider den in. ja hum, just det. Det där lät ju lite... nä men vahettere...

Okej träningsvärk i båda benen och banne mig om inte häcken har fått sig en omgång också... neeej Alltså jag menar... träningsvärk, jag har träningsvärk. I alla fall, det var härligt att susa nerför backarna men Liljeholmsbron är inte att leka med och de obefintliga cykelbanorna på Hornsgatan än värre. Jag cyklade inte på Hornsganan utan steg snällt ner från cykeln och promenerade bland de andra vuxna.

Jag cyklar förbi Södra station och korsar Medborgarplatsen. Åker en annan väg och hamnar tillsist på St Paulsgatan där jag parkerar min cykel. BodyShop. Jag hamnar på BodyShop igen. Och sen går jag in på Glitter och tittar på örhängen jag inte köper. Efter det åker jag hemåt men innan tar jag en sväng utanför shoppingstråket på Krukmakargatan och går igenom kedajan av de nyöppnade butikerna som finns där. Köper inget. Sen tar jag på mig hjälmen igen och cyklar så svetten lackar.

Ikväll har jag ätit middag och tittat på Sagan om ringen på dvd. The extended version eller vad det nu heter. Jag fick dvdboxen av päronen. Så nu ska jag vända på skivan- och vad hittar vi väl där?! Om inte... FORTSÄTTNINGEN! På första dvd:n (bara fyra sidor kvar). Mycket att se fram emot.

Ok detta blev ett konstigt inlägg, eller inte. Eller viket som: Nä nu lägger jag av. För ikväll. Det blir bara värre och värre.

Hepp!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem