torsdag, november 23, 2006

Golden och bra bra film










Vi pratade alla om hur kul det var igår. God mat och underhållning på Golden Hits. Bra arrangerat också. Jag satt vid ett trevligt bord med trevliga arbetskamrater att prata med. Jobbet bjöd på 3-rätters middag med en öl och 2 glas vin till maten. Efter chowen dansades det och många av oss var i gasen.

Det hände inga skandaler mer än att en del av oss kom lite senare till jobbet idag, var trötta och att en del gick hem innan klockan 17.00. Själv gick jag strax efter 17.00. Kände att jag ändå inte fick mycket gjort just då. Tur man har flex.

Jag var kvar till ca klockan 02.00 på Golden, så det blev rätt sent. Vi var en liten men trogen ungdomlig skara som häckade runt baren. En av kollegorna (på en annan enhet ska tilläggas) försökte ta kontakt med mig (utan att lyckas särskilt bra) genom att boxa mig på armen hela tiden, bara för att pocka på min uppmärksamhet. "Är det bra eller?" frågade han mig ett antal gånger. Han blev sur (eller förolämpad viket som) tror jag, när jag inte ville ha någon öl av honom. Jag fick säga nej flera gånger. Dessutom blev jag häcklad av honom för att jag drack vatten och inte ville ha någon mer alkohol. Jag kan bara säga att det där funkar INTE på mig om personen i fråga vill få uppmärksamhet. Jag bestämmer om och när jag dricker. Det borde vara en självklarhet kan man tycka, att bestämma själv och helst utan att få höra hela tiden hur trist man är. Men alla har inte förstått det där. Jag lär inte tycka bättre om personen bättre om den betér sig på det viset.

Han sa surt: "Å jag som försöker göra mig till här och vad har man för det?"

Jag svarade: "Jasså vad det det du försökte göra? Det märkte jag inte."

Och så hällde han ändå öl i mitt vattenglas som jag inte drack. Jag gick och hämtade mer vatten i stället. Efter jag varit på damernas och kommit tillbaka så passade jag på att ställa mig på andra sidan bordet, bara för att undvika honom och hans knutna näve.

Det påminner mig föresten om en annan incident jag var med om för en del år sen, på Snaps vid Medborgarplatsen. En kille kom fram till mig i baren och vi börjar prata. Han verkade rätt trevlig och var säkert lite söt också. Vi pratade om vad vi hade för yrke och jag sa att jag var arkeolog. Då kommer värsta förhöret. Ja han var militär och det ehh märktes ju. := Han pressar mig och jag blir nervös och kan inte riktigt svara. Naturligtvis skulle jag gått därifrån på en gång men det gjorde jag inte. Han blir börjar göra narr av mig. Tillslut går jag därifrån och jag tror att jag visade att jag inte var särskilt road av situationen.
Så, jag går. Och han kommer efter.
I trappan frågar han efter mitt telefonnummer.
Jag säger nej.
Han blir sur och fräser: Men ha ett bra liv då!"
Och jag svarar: "Ja det ska jag!" Ytterligare en man som inte visste hur man betedde sig och som inte kunde ta ett nej, vad det än må vara för något. Som jag säkert skrivit om tidigare, de männen har jag fått mer än måttligt nog av.

Jag kom väl hem i alla fall och nattbussen kom precis när den behövdes som mest. Jag var väl hemma strax ca 02.45.

Nu ska jag gå och lägga mig, är såå trött. Jag skulle sjunga idag men jag kände att det inte var läge för det. Jag ville liksom bara hem. Köpte en dvdfilm på vägen en ny favorit av japanske regissören Hayao Miyazaki. Det levande slottet, en helt underbar film! I just love it! Precis som jag älskar Spirited Away.

Sov gott!
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem