måndag, november 20, 2006

Arbete i kryptan



Jag känner mig nöjd med mig själv. Jag har tillbringat eftermiddagen längst nere i arkivet på M7- även kallad Kryptan. Där har jag för hand omförtecknat en del av serierna i ett stort polisarkiv i Stockholm. Arkivet sträcker sig från mitten av 1800-talet och fram till 1970-talet någongång. Det har varit lite klurigt eftersom volymerna i samma serie står på olika ställen. Rätt förvirrande men nu har jag koll på läget. Fast för någon vecka sen kändes det nästan omöjligt att få ihop. Jag vet att det brukar ordna sig bara jag får tid på mig. Nu är jag alltså klar med omförteckandet och nu ska arkivet in i databasen. Det är ett stort arkiv med ca 200 volymer i varje serie...

Många serier är det...

/K



2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag antar att det varken är tecknade serier eller serier som Vänner? :)

21:51  
Blogger KarinC sa...

Näh, arkivserier. :) Det var kanske lite oklart...

21:03  

Skicka en kommentar

<< Hem