söndag, november 12, 2006

En bild fylld av glädje


Vi har dansuppvisning hemma, det är säkert ABBA som spelas på gramofonen och jag mimar eller sjunger högt med handen som mick. Bakom mig står min moster som är på besök från Stockholm. Jag har min röda morgonrock i velour som jag älskar. När jag var liten brukade jag leka stålmannen. Då sprang jag runt runt runt genom köket, hallen, vardagsrummet, köket, hallen, vardagsrummet, det var en öppen planlösning och mycket praktiskt.

Vi står i köket och jag tror att mamma som tagit kortet skrattar. Jag kan känna glädjen som strömmar genom bilden in i mig. Jag minns att det var roligt med alla vuxna och barn tillsammans. Det var en lekfull stämning och här tar jag plats.

I den här bilden finns ingen sorg, ingen känsla av den vanmakt jag ibland kände. Bilden fyller mig med glädje. En glädje över att jag trots skilsmässan, trots utsattheten och skammen jag många gånger kände över saker som hänt, ändå hade det ganska bra.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem