lördag, november 11, 2006

Att gå tillbaka


Det är morgon, en varm sommarmorgon i trädgården. Jag känner trallen under mina fötter och värmen sprider sig ut i kroppen.

Jag ser fundersamt in i kameran och håller min jojjo i handen, den jag fick av pappa. Jag har redan ätit frukost och väntar på att mamma ska bli färdig med sitt te. Hon tar alltid så lång tid på sig. Vi ska nog åka ner till "Varvet" och bada, jag tycker om att gå vid strandkanten och känna på vattnet, känna sanden mellan tårna. Är mamma med vågar jag mig nästan ut på djupt vatten. Min badräkt är röd.

I morgon kanske vi ska åka ut med båten. En gång blev det storm och vi tappade ena åran, mamma och syster fick paddla med en åra in till land. Det tog flera timmar. Jag hoppas inte det blir storm i morgon.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem