fredag, november 10, 2006

Planeringsdag


Idag har vi haft planeringsdag på Carlshälls Gård på Långholmen. Det var en bra dag och vi fick en del gjort och det blev en hel del intressanta synpunkter och diskussioner. Jag känner verkligen att jag vill fortsätta jobba där, jag vill vara med i verksamheten (alltså jag är ju det....) men jag vill vara med och utforma, arbeta för en bättre arbetsplats. En del av mig känner sig liten och osäker, jag menar att jag känner så... Det är den dåliga självkänslan som dyker upp (aha, en Gremlin!) Det kändes som jag inte fattade någonting, vilket inte är helt sant, om jag får fundera lite.

Jag satt inte knäpptyst men oftast kändes det inte om någon lyssnade på vad jag sa och sen en minut senare sa någon annan samma sak som jag just sagt och fick då genast gehör för sin åsikt. Det var rätt frustrerande och jag tror att jag kanske utstrålar någon osäkerhet (det är det jag får för mig iaf). Det är så typiskt mig att ta på mig, att det alltid är något jag gör. Det är gamla tankespår som kommer. Jag kan vara jävligt tuff också och säga vad jag tycker och tänker. det gör jag... men ändå det är något som inte känns riktigt bra. Som jag ser det så är det bara jag som kan ändra på mig och förändra mig själv även om jag ju inte direkt gör något för att känna så här. Eller? Jag menar att osäkerheten i mig själv står jag för. Ingen annan. Den kommer inte att försvinna utan jag får försöka hitta ett sätt att hantera den.

Ibland kändes det iaf som jag glimmade till inombords, jag lyssnade och hade ögonkontakt med chefen och det kändes som han såg mig, både fysiskt och psykiskt om ni förstår vad jag menar. Jag kände mig närvarande och som att jag var med. Som om jag räknades. Ah! Det blev visst snurrigt... och alldeles för personligt.

Jag ska smälta all information jag fått under dagen. Äta mat ska jag göra också. Jag är hungrig så jag mår illa. Jag blir nästan deprimerad om jag inte får mat i mig. Kanske är det den som har talat? Matrösten? Haha! Åh det blir bara mer och mer konstigt inlägg det här.

Ok, jag lägger ner nu.

Och återkommer.

Föresten avslutade vi dagen på Långholmens fängelse. Det var intressant. Vi har för övrigt deras arkiv hos oss samt en massa annat intressant material. Ganska ruskig information på museet. Jag gick in i cellen men ville strax gå ut igen. Rätt obehagligt faktiskt. Det spökar säkert där, i cellen.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem