fredag, november 03, 2006

Tillfreds



Idag har jag jobbat halvdag. Var på jobbet redan 07.40 och det är tidigt för att vara mig. Fick skjuts av en arbetskamrat hem som skulle till sin syster som bodde på samma gata som jag. Ja Stockholm är inte så stort... som man kan tro =)

Hemma har jag pysslat lite, käkat pizza och inte gjort många knop alls. Jag var sugen att gå ut ikväll men ändrade mig sedan. Ikväll vill jag vara hemma och kolla på tv, lyssna på musik och läsa en bra bok för att så småningom somna i min renbäddade säng.

Kissen mår bra, hon ligger just nu på soffkanten och har lite manikyr och annan skönhetsvård för sig.

Det har varit en helt ok vecka. Min mamma är glad, för att jag är glad och verkar trivas med livet och mig själv. Och det gör jag. Det har mycket att göra med att jag har ett jobb att gå till. Ang jobbet så är jag precis där jag vill vara och det är en så härlig känsla! =)

Äntligen! Efter allt hårt arbete.

Jag är som ett träd fast förankrad i jorden, grundad. Lite vindbiten och ärrad, men med grenar som sträcker sig uppåt uppåt... jag vill aldrig sluta växa, uppåt uppåt och neråt inåt i mig själv.


/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem