onsdag, november 01, 2006

Snökaos och fastfruset lås

Tänk att det är samma visa, varje år varje vinter. Den där första snön är speciell. Snökaos. På vägar. För bilar. För bussar. Kan jag förstå. Men tunnelbanan? Snö på rälsen. Växlar som fryser fast. Eller nåt. Vagnbrist. Har väl iof inget med snöslask att göra... eller?

I trängseln på tåget vägen hem fick jag veta av en tunnelbaneförare att när de säger "Vagnbrist" så betyder det ibland att någon hoppat framför tåget. Han berättade att det händer flera gånger i veckan att människor hoppar. Fruktansvärt.

Över min cykel som stod ute vid cykelstället var det tjockt med snö. Låset hade frusit fast så jag fick, efter att ha låst upp blocklåset släpa cykeln ner för trappan. Som tur var så var det ju lite slirigt så det gick bra. Torkade av biken nere i källaren och lämnade den där i värmen, fastlåst och upptinad.

Nu ska jag sova!

Adios!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem