söndag, november 05, 2006

Bekännelser om... hemliga (svarta) bloggen


Jag har en annan blogg (lika bra att erkänna ;). En blogg där jag skrivit om lite mer känsligare saker än här. Fast det stämmer inte heller för här skriver jag både om känsligare och mer okänsligare saker. Haha!

Ameh vaff! Bloggen var ett experiment. Jag ville vara lite mer hemlig, fast det misslyckades och egentligen vill jag ju att folk läser det jag skriver, det är ju en del av tanken så att säga. Jag har ingen känsla för (och ingen sitemeter) hur många som egentligen läser "Bekännelser om..." Jag hoppades väl att det var några stycken men ingen av dem (på festen igår alltså) hade direkt hittat till "Stilla by...." menar jag och fann det lite oroande. De flesta hade läst "Bekännelser om..." som ju egentligen är själva avstickaren. Avstickare i all ära och deppbloggar i andra... Bloggen får vara kvar, jag skriver kanske lite där då och nu, jag får se. Men jag vill ändå lägga till att, där du nu läser är själva... kärnan, huvudspåret, det som är [pauw wriktigt] eller nå't. Äh jag har svårt att förklara vad jag menar... och det kanske inte är så viktigt, jag tror ni fattar.

Nu har jag sovit lite till och känner mig ännu mer som människa. Jag vet inte hur jag kände mig förut, förutom att jag hade omänsklig huvudvärk, var trött och måde illa. Alla symtomen för en riktigt hård kväll var synliga. Baksmällan var ingen lek. Jag hade verkligen ingen koll alls på hur mycket jag drack, jag brukar inte dricka alls mycket, en eller två glas vin kanske... men igår ehh, (jag säger bara det och jag säger det igen, Akta er för bag-in-boxx!) blev det något mer och det är ett under att jag kom hem. Men jag ringde efter en taxi. När den kom efter en bra stund hoppade vi (jag och mitt sällskap) in. Jag ville liksom bara hem och jag har ju ansvar för mina gäster också... Efter en kort stund ringer mobilen och då är det min föreställda taxi som ringer och undrar var jag är... han är inte glad alls. Kan jag visst förstå, jag bad om ursäkt å hej å hå och ilskna mannen i telefåån sa att: "Humf, låt det inte bara hända igen... det går faktiskt att avbeställa taxi i växeln". Ja jo visst svarade jag.

Sure, visst... som om jag skulle lyckats tänka på det rå... Nix pix baa...

Nu ska jag äta något igen tror jag... frukosten klockan 16.00 räcker inte. Fast efter käket ska jag sova, igen. Jag jobbar ju i morgon... på min lite hemliga födelsedag. Jorå Karin fyller år. Och inte blir det någon fest. Förutom här på bloggen kanske! Här blir det partajrajraj för er som känner för det! =)

Välkomna! Jag har öppet hus hela dagen i morgon!

/KarinC





0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem