lördag, november 11, 2006

Ett ögonbick i tiden


Det är Evas födelsedagsfest och hon har bjudit sina tjejkompisar. Kollektivet, bestående av flera familjer med barn är också där, pojkar i ungefär samma ålder.

Det är varmt ute men solen skiner inte.

Vem är hon som sitter längst till höger i knallröd tröja? Har hon sagt något eller gjort något just innan bilden togs? Födelsedagsbarnet sitter längst bak och kikar fram mellan axlar och blont hår. Flickan med nästan vitt hår är sur. Jessica heter hon. Vad funderar hon på och varför är hon så arg?

Jag minns inte själv om jag sade eller gjorde något precis innan. Det är ett ögonblick i tiden och jag kommer inte få reda på vad som hänt. Men gesterna, blickarna och fokuset talar för sig självt. Vad, vet jag inte riktigt men fantasin är gränslös och kanske kan jag om jag vill, både gissa och fantisera kring vad som egentligen hände den där dagen för så länge sen...

/K



0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem