söndag, december 03, 2006

Det ena leder till det andra

Bredäng by night.

Coverband på ett av ställena där.

En halvfull lokal med medelålders män och kvinnor som dansade och ramlade omkull dimmiga av alkohol.

"Ska vi dansa?" sluddrade någon till mig.

"Öhh, han vill dansa med dig, svara då?!Gå och dansa me honom då" sa en något överförfriskad engelsman och petade på mig.

Jag svarade ilsket: "Jag väljer själv om jag vill dansa eller inte. Det bestämmer inte du".

Några stycken män liksom petade mig i sidan eller på armen, det kändes otrevligt men jag höll mig lugn.

Det hela var lite tragiskt för de flesta såg rätt härjade ut av allt festande år ut och år in på det där haket. Jag tyckte synd om dem.

Och så mina trevliga fd arbetskamrater - mitt uppe i allt detta. Det var ju därför jag var där, för att träffa dem.

Jag fick nog

och ringde J och så träffades vi på "Hotellet" och stuffade 1,5 timme innan stängningsdags.

Sms:ade till honom men väntade mig inte att få svar. Men ta mig tusan om jag inte fick ett samtal i alla fall! Han hade varit där hela kvällen. Men inte hade vi stött på varandra. Nä då. Vi måste ha gått förbi honom och hans kompisar för de hade varit därnere, någonstans i mitten.

Så, kontakten återupprättad efter ett antal veckor... och hur blev det då?

Jag säger bara - jorå bra, tackar som frågar! ;)

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem