måndag, december 18, 2006

Explosive!


Nu ska jag ondgöra mig över...
LÄKARE. Eller snarare den läkaren jag har som finns på Gröndals VC och som heter xxx ;)

Såhär...
För 2 veckor sen, den 5 nov för att vara exakt ringde jag till VC och ville ha en ny läkartid och ett nytt recept. Läkartiden fick jag den här veckan och recept skulle jag få på momangen eller i alla fall i slutet på den veckan.

Idag på morgonen gick jag till Apoteket för att hämta min medicin. Det visar sig att min läkare inte tryckt på den där knappen som gör att e-receptet med svischande fart transporteras till Apotekeket där det lagras. Jag menar, hur svårt kan det vara för henne att trycka på en knapp?? Ett knapptryck bara så! KLART! Och hon har haft 2 veckor på sig sig! :=

Alltså jag blev så jäkla irriterad och förbannad att jag fräste och morrade hela vägen från Apoteket upp till jobbet.

Jag hade eldat upp en rätt kraftig aggression när jag ringde VC. Nu kunde väl inte sköterskan direkt göra något, eller jag menar, det var inte hennes fel. Jag fick tydligt fram att jag var både irriterad och arg och jag sa att jag tyckte det var jättedåligt. Hon sa att hon skulle säga till och att det får högsta prioritet och jag svarade att: "Ja det hoppas jag. Hon får faktiskt lov att fixa det idag för min medicin tog slut, igår!"

Sköterskan sa igen att hon skulle meddela min läkare, för att lugna mig lite tror jag för jag lät nog rätt uppretad.

I alla fall alltig gott så långt, trodde jag men när jag sen gick tillbaka till samma Apotek och receptet väl fanns där, så var givetvis medicinen slut på Apoteket! Ameh! "OH IT´S MY LUCKY DAY!" utbrast jag till expiditen som undrade om det inte var jag som var där förut och ja, det var samma expidit båda gångerna. Haha! Snacka om att känna sig motarbetad! Av någon högre någonting, ödet ellet whatever! Alltså Hallå! Så för andra gången gick jag därifrån med oförättat ärende på arbetstid.

Så efter arbetstid åkte jag till stan och där fick jag äntligen det jag skulle ha. Hurrah! Hurrah! På vägen hem började jag frysa och så började jag må lite illa och jag fick en hemsk tanke att det kanske var kräksjukan. Men nu har jag kommit fram till att jag var hungrig eftersom jag inte ätit någonting sen klockan 12.00 och nu var klockan 18.00. Smart Karin, smart! Jorå jag åt när jag kom hem och tog en lång varm dusch också för att värma min kropp lite för den var faktiskt lite frussen. det har ju faktiskt varit minusgrader idag och det är i alla fall inte min kropp så van vid.

Alltså det här vädret leker ju jojjo med kroppen! Kallt varmt kallt varm igen. Kan det inte bestämma sig! ANTINGEN ELLER! Hur svårt kan DET vara!

Ikväll är jag verkligen arg på alllting, på hela existensen tror jag. I alla fall existenserna närmast mig. Katten driver mig vansinnig med sitt krafsande på mitt skrivbord (just nu är hon lugn ja... men vänta bara..). Min kropp är stel och konstig och jag har absolut i n g e t med det att göra! Jag är missnöjd och gnisslig innombords hela jag och vädret har fått fnatt. Min lägenhet är skitig och jag orkar inte städa (inte nu) och julstämning, har jag inte haft någon på länge länge och det känns nästan inte som jag bryr mig längre. Jag har de två svåraste julklapparna kvar, den till pappa och till min moster som fyller år. Allt annat är iof fixat.

Se, ett litet ljus i mörkret i alla fall! =)

Behold the light!

/KarinC

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem