söndag, december 24, 2006

Julfilm la Marie Antoinette




Igår var det fullt upp. Träffade J i city för lite shopping, lunch och julklappsbyten. Sen kl 15 fräffade jag G vid Mariatorget och så tog vi en fika på Rival och bytte julklappar. Tack ni båda för alla fina presenter! =) Sen ringde jag en ny bekantskap och så gick vi på bio och såg Marie Antoniette. Filmen var väl sisådär, inte så mycket handling utan mest snygga interiörer, kläder och frisyrer. Det går att likna filmen vid en gräddbakelse. Maffig på det sättet var den. U var hungrig så han åt på Taco Bar och jag tittade på, efter det vidare till Blå Dörren där vi prövade på deras hemgjorda glugg. "Mye gott" som di säger i Norge. =)

Födelsedagsfesten i fredags för min moster var för övrigt väldigt lyckad. Det var dukat för 14 personer vid ett långbord och det vankades både champange, vin och mycket god mat.

Det var inte så nervöst som jag trodde det skulle vara. Det är ju nästan aldrig det. Hon blev glad för presenterna och bästa väninna och kusin höll varsitt fint tal till hennes ära.


Nu har jag rejält ont i magen (mensmage ni vet...) := , har tagit värktablett och ska vila ett tag innan jag ska börja steka julkorven som pappa skickade på posten. Jag har handlat det jag skulle i alla fall men presenten är inte inslagen än. Jag kom hem någongång vid 13.00 eftersom jag inte sov hemma och därför inte hann göra i ordning allt detta i förmiddags.

Oki, nu ska jag vila lite grann. Orkar inte riktigt med detta med jul just nu känner jag. Jag ska vara hos min syster på söder vid klockan 17.00, senast (antar jag).




0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem