onsdag, januari 10, 2007

Meditation


Jag började dagen med meditation, lugn skön meditation. Jag tände ett ljus, satt upprätt i sängen något tillbakalutad med benen i skräddarställning.

Jag fokuserade.

Visualiserade ljuset

i mitt inre. För det finns där

också.


Efter en kvart var jag klar och sträckte ut kroppen ordentligt. Sträckte på den som en katt. Jag var redo att möta dagen.

Frukost, morgonbestyr och så tunnelbanan till jobbet.

Idag har jag känt mig glad och trygg.

Hjälpte JS lite i expeditionen. Det var egentligen inte meningen, det blev bara så. Det kom folk hela tiden och frågade saker. Jag hjälpte en man som ville ha handlingar ur ett kyrkoarkiv. Jag hittade fram arkivförteckningen på nätet och letade reda på förteckningen så han kunde beställa fram den serie han ville ha.

Jag är stolt över mig själv, att jag faktiskt hittade det han skulle ha. Det är annars inte alltid så lätt.

Annars sitter jag mycket framför min dator. Dagen gick så snabbt och snart är det helg igen! I morgon är det redan torsdag.

Det är skrämmande att det går så fort.

Snart slutar jag på arkivet och det känns inte bra alls. Jag hör ju hemma där! Det är där jag vill vara! Och så får jag inte det! Min chef som kommit tillbaka från föräldrarledighet, frågade om jag sett några jobb att söka och då dog mitt hopp att få vara kvar.

Hoppas på ett mirakel, att de plötsligt kommer på att de behöver folk och att pengarna finns, att de vågar satsa på mig för jag är bra.

Jag gör ett bra jobb. Faktiskt så är det så.

/KarinC

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Jag hoppas oxå att folk ska se dig, för du är en fin människa.

Kramsomfan!

=)

01:01  

Skicka en kommentar

<< Hem