måndag, januari 08, 2007

Ett eko av skiftningar



Vad var det nu jag skulle skriva?

Förut när Blogger inte funkade visste jag, men nu har jag tappat bort tankarna.

Jag är ledsen men vet inte varför. Eller jo, det gör jag. Och det var inte alls det jag skulle skriva om egentligen.

Känslor skiftar
och jag med dem.

Jag skulle skrivit att jag frös
och hade ont i huvudet
och kanske håller jag på att bli förkyld. Men så har jag känt i två veckor nu, det skiftar visst också. Ena dagen mår jag halvtaskigt, är trött och har ont i kroppen och huvudet, andra dan mår jag rätt bra.

Men nu, nu är jag ledsen. En obestämd känsla som sitter i magtrakten och som pulserar och liksom strålar upp mot bröstkorgen, mot strupen. Jag har svårt att andas och ibland är det som jag glömmer bort.

Att andas.

Det skulle vara skönt att gråta. Men det var så länge sen och jag vet inte hur jag gör. Fast det är inte något som jag kan bestämma mig för att göra, bara sådär. Kommer det så kommer det.
När det ska.
När jag behöver det.

KarinC

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem