söndag, januari 07, 2007

Varning!


för filmen "The Black Dahlia"!

Fast för all del, bilda er er egen uppfattning. Men då kanske ni inte ska fortsätta läsa inlägget..!

Oavsett vad man nu vet bakgrundshistorien eller inte så tycker jag inte det är någon bra film. Även om jag, efter att ha läst lite om det mycket uppmärksammade mordet på Betty Short under 1930-talet och kanske förstår lite mer av filmen. Eller nej, det gör jag faktiskt inte.

Sopigare film får man leta efter. Förutsägbar och tramsig. Och jag blev jävligt irriterad på styltig dialog och obegripligt rörig intrig. Filmen var en parodi på en typisk polisfilm/gangsterfilm med regniga miljöer och rökande poliser med hatten nedsjuten över ögonen. Det var bara det, att jag tror inte det var en parodi! Och det gör det hela mycket mycket värre! Det fanns ingen som helst gnutta fantasi eller känsla!

Det enda som var bra med filmen var de mycket råa boxningsscenerna i början av filmen, och jag som inte ens gillar boxning! Det tycker jag säger en hel del.

Varför göra en sån film? Jag förstår det inte. Obegripligt.


/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem