onsdag, oktober 04, 2006

Hinkar med vatten och den stora tröttheten


I morse var jag trött, gick upp ännu tidigare och var på jobbet strax över 08.00. Idag har liksom saker och ting kommit i fatt mig lite grann. Nervositeten visade sig lite grann, jag oroade mig i onödan för ingenting egntligen. Men oron fanns ändå där lite fladdrande sådär. Jag har suttit framför datorn hela dagen och skrivit.

När jag satt i mitt rum hörde jag ett ljud, ett frekvent ljud som återkom. Jag kunde inte förstå vad det var föränn jag såg hinkarna på golvet i traphuset. Idag har det regnat, mycket. Det regnar in på vår våning. Den ena hinken var full på trekvarten =). Tänka sig, nybyggda huset är felkonstruerat och det regnar in. Det är inte första gången det händer, tydligen.

Återigen åt jag lunch ensam fast denna gång i lunchrummet. Det är lite tråkigt men jag får väl börja äta lunch på stället oftare och något tidigare. Jag fikade i alla fall tillsammans med mina kollegor under eftermiddagen. Klockan 14.30-15.30 kom den stora tröttheten och jag tog många småpauser, annars går det inte att koncentrera sig.

I morgon ska jag byta mitt rum mot en skrivordsplats ute i stora rummet där de andra sitter. Det blir nog bra jag har kännt mig lite isolerad där jag sitter, även om folk kommer och tittar in lite ibland. Samtidigt kan jag ju tycka att det är lite skönt att ha en plats för mig själv, jag kan sitta där och fippla med mitt. Fast det kan jag göra där jag kommer sitta i morgon. Det är en trevlig plats längst ner i hörnet med utsikt över husen. Jag tror till och med att jag ser lite vatten.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem