måndag, oktober 02, 2006

Mitt viktiga jobb


Så var denna första dag till ända och det känns väldigt bra. Det har varit intensivt, roligt och stimmulerande. Jag kom till nya jobbet kl 09.00 som det var sagt, ärligt talat så var jag faktiskt där redan 08.45... Min chef kom och mötte upp mig strax efter 09.00. Han visade mig där jag skulle sitta... jag har fått eget rum! En egen dator! Och kanske kanske en egen tjänstemobil! Har passerkort så jag kommer in i alla viktiga lokaler (läs: arkiv). Vi gick en rundvandring och han presenterade mig för en massa folk. De flesta hälsade mig välkommen och tyckte det var trevligt sen var det väl några få som var något avståndstagande och mest tyckte det var jobbigt, men det kan ju inte jag göra något åt. Alla människor är olika. Nä men de flesta är faktiskt väldigt trevliga... än så länge.

Jag har dock fått mindre lön än vad som var sagt från början. Chefen hävdade att vi måste ha missförstått varann. Han kom ihåg en sak och jag en annan, så det blev en medelväg. Men jag kämpade och sa i alla fall att lönen inte riktgt var vad vi kom överens om. Förhandlade mig till 500 kronor mer än vad han räknat med. Haha! Får ett nytt avtal i morgon med den rätta lönen.

Nu har jag också börjat förstå vad det är jag egentligen ska göra. (Wow Karin, efter en dag. Vajjert!) ;) Har kollat arkivförteckningar och fått en rundvandring i arkiven. Under eftermiddagen satt jag och strukturerade upp mina något förvirrade anteckningar. Jag är verkigen en list- och lappmänniska. Jag måste skriva ner vad jag ska göra, jag måste få göra listor, spelar ingen roll om det är en onödig sådan, jag behöver det för att strukturera upp mina tankar. Sen måste jag ju succesivt slänga dem också så jag inte blir överbelamrad med papper och postIt-lappar.

Det är roligt, jag går omkring och ser viktig ut! Det har jag aldrig gjort förut. Ja, jag jobbar ju samtidigt förstås... =)

I morgon är en ny strålande dag (även om det regnar)!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem