måndag, september 25, 2006

En söndagkväll som ingen av oss hade tänkt att den skulle bli särskilt lång, blev just det

Jag fortsätter att berätta om kvällen igår. För en söndagkväll som ingen av oss hade tänkt att den skulle bli särskilt lång blev just det, fast väldigt trevlig, trots allt. J och jag satt alltså och flamsade på Sturehof och pratade både allvar och inte allvar, dessutom stöttade hon mig i min belägenhet. Det kom fram en kille till oss och vi började prata med honom. han var trevlig och vi pratade om historia, DaVinci-koden och andra mysterier, bl a. Hans kompis kommer fram och de är jättetrevliga båda två och det går lätt att prata. Olika ämnen avlöser varandra och de frågar om vi vill fortsätta till East, tvärs över gatan. Det gör vi och vi sitter där och pratar alla fyra. Jättetrevligt. Vi stuffar lite på den ensamma dansgolvet och klockan väldigt sent eller tidigt beroende på hur man ser det, bryter vi upp. J sover över hos mig eftersom hennes tunnelbanor och bussar slutat gå, vi tar en taxi hem.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem