tisdag, september 19, 2006

Guldörhängenköp

Anledningen till att jag tidigare haft problem med mina hål i öronen var att jag hade för tjocka stift. Det högra örat blödde lite grann och var rätt ömt men nu har jag bytt dels till guldörhängen (de förra var i silver, det ska ju visserligen funka men...) och dels så är stiften tunnare och då går det hur bra som helst! Och jag som trodde jag höll på att utveckla nickelallergi, det var ju tur att det inte var så.

Idag har jag varit i Skärholmen och köpt guldörhängen.

Jag gick in till själva köpcentrumet och gick in till butiken "Två hjärtan" och pratade med kvinnan där om örhängen och det är där jag får veta att de stift i de silverörhängena jag hade var lite för tjocka. Hon berättade att så fort man tagit ut de tjocka provstiften så drar huden ihop sig och det är därför som man ska ha rätt tunna stift i. Annars stramar huden och det tar längre tid för den att läkas. Hon rekomenerade att jag köpte icke hängande örhängen som jag kunde ha dygnet runt. Naturligtvis kan jag byta örhängen och ha hängande sådanna under dagen.

Jag gick sedan in till guldsmeden vid tunnelbanan och kikade lite grann vad de hade. De hade slussinsläpp i butiken antragligen pga av att det var ett rån där för inte så länge sen. Man ringer på klockan, de öppnar ytterdörren sen när den stängts öppnas dörren in till själva butiken. Mannen i butiken visar mig vad de hade och jag hittade ett par jättesöta örhängen.

Jag sa till mannen bakom disken:"De där örhängena var ju jättesöta!" Han svarade snabbt: "Det är du också" och log. Vad annat kunde jag säga än att le och säga "Tack!"

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem