måndag, september 18, 2006

Middagsbjud och valvaka


Mamma och Sv kom och hämtade mig med bilen igår eftermiddag. Vi åkte till Martin Olsson för att köpa lite gott till middag. Varmrökt lax, potatis och romsås och så cheesekake till efterrätt, allt enligt mitt önskemål.

Jag var ju naturligtvis jättehungrig eftersom jag ingen lunch ätit och tog mig några knäckemackor och en kopp grönt te. Jag var så trött så trött efter festandet i lördags så jag somnade i soffan medan mamma gjorde i ordning middagen.

Efter maten bänkade vi oss framför tv:n och valvakan. Det var rätt spännande och som jag ju trodde och som alla nu vet vid det här laget så har det skett ett maktskifte i Sverige. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... samtidigt som det kan behövas nya krafter och nya tag så är jag rätt skeptisk. Det ska i alla fall bli spännande och intressant att följa upp vad som nu händer.

Framför tv:n skålade vi i bubbel och käkade ostkex, skålandet gällde väl både för Allinasens (fast jag skålade väl inte direkt för det) framgångar men kanske främst för mitt nya jobb. Jag häckade kvar hos dem tills klockan midnatt då jag tog tuben hem.

Nu ska jag strax åka till Skärholmen och kolla lite... inget speciellt.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem