tisdag, september 19, 2006

Det här med drömmar


Det här med drömmar... i drömmen kan jag göra vad som helst. Jag är hur bra som helst på att sjunga, dansa och göra volter. Jag kommer på fantastisk musik och texter. Det spelas i mitt huvud under drömmen, både som musik jag skapar själv och musik som bara finns där, nästan som bakgrundsmusik.

Det är rätt frustrerande att jag när jag vaknar inte kommer ihåg den där underbara musiken jag skapade. Jag minns känslan än, en jublande hisnande känsla av skapande och kreativitet.

Innan jag vaknade drömde jag att jag var tillbaka på poeter.sefesten och jag steg upp på scenen, greppade mikrofonen tillsammans med en bunt andra männiksor som satt bakom trummor och stod med basen och gitarren. Och så rev vi av värsta låten och fick med oss hela publiken! Mjaooo!!!

Sen byts scenen ooch jag, tillsammans med gamla klasskamrater från lågstadiet står på rad i en gympasal eller danslokal någonstans. Det verkar vara någon slags kurs av något slag. Det är ett stort, ljust och luftigt rum. Jag och några till ska framträda, vi sjunger i stämmor och den här gången låter det väl sådär... fast inte jättejättehemskt. Vi står på ena långsidan och småspringer fram till andra sidan när vi sjunger:

"Melodyyy, I was wrong!!!"

Sen ska vi springa baklänges och sjunga samtidigt och det går väl sådär.

Läraren vi har är något missnöjd med vårt framträdande och han ylar fram just den textraden... Jag påpekar: "Såå illa lät det väl inte?" och ser rätt skeptik ut.

Så får vi göra om det och den här gången får vi uppbackning av de andra och då låter det lite bättre. Alla sjunger i lite olika stämmor eller nå't. =) Värsta Idolframträdandet haha!

Tada! Slut på drömmen för där vaknar jag av att katten lägger tassen mot mitt ansikte för att påminna mig om att det nu är dags att gå upp.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem