onsdag, september 20, 2006

Techno Dektektivarbete


Jag tröttnade på att sitta hemma och glo och ringde G och föreslog en lunch. Vi träffades på söder och åt mat på Rival vid Mariatorget. Jag såg Benny Andersson i fiket, inte så konstigt egentligen eftersom han äger stället.

G åkte hem och jag åkte in till city för att göra lite efterforskningar av technolåten "Fat Base". Fast jag vet inte vem som gjort den och att sjunga den för att få någon att förstå vad det var för något är ju omöjligt. Frågade både på Åhléns och Megastore men ingen visste. Det finns ju hur mycket hård technomusik som helst men jag är inte särskilt bevandrad i den musikgenren. Jag vet vilka Darude är och att de har gjort den otroligt coola låten "Sandstorm". Scooter känner jag ju också till och när jag tänker efter så vet jag en hel del andra också.

Jag åkte hem och sökte på nätet. Hittade flera sidor och lyckades där söka på technolåtar och kom upp med tre namn som har låtar som heter "Fat base". Jag gör ett nytt försök i morgon på Megastore.

Är det någon av er som vet vilken låt jag kan mena?? Kan ju lika gärna slänga ut en tråd här...

Den spelas ganska flitigt på discoteken i stan nu men jag tror inte låten är helt ny. Och jag kommer inte ihåg hur den går... minns bara att det är mycket ja, ehh bas.

MYCKET BAS! =)

- Wrap Brothers
- Hypertraxx
- Public Domain

Har klickat fram och tillbaka och nu öppnat min MusicMatch så just nu rullar Prodigy på Mp3-spelaren.

Och nu kommer Paul van Dyk. Intressant! Men kom igen nu då! Tempo! Tempo! ... sådär ja... eller ja sådär... nu blev det bättre! =)

Åh, det är så härligt långa låtar som bara fortsätter och fortsätter... kan förstår varför man hamnar i trance när man lyssnar på det här (ja utan droger då, det går faktiskt...).

/K

2 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Tss.... den var enkel!
Den finns att hämta här:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=11___public_domain___operation_blade__bass_in_the_place_.mp3

=D

23:30  
Blogger KarinC sa...

Du är Bäst Snurreman! Pöss! =)

11:58  

Skicka en kommentar

<< Hem