lördag, september 23, 2006

Sol, vind, vatten och djuriska instinkter



Det var en härlig dag på sjön idag. Vädret var ju bara bäst! Vid båthuset var det två får som sprang fram och tillbaka och var väldigt oroliga. Enligt mamma ska det vara fem stycken och hon sa att de brukar alltid vara tillsammans. det verkade som de sprang och letade efter sina kompisar.

Vi åkte förbi mammas brors hus som ligger på ett berg och hans att på sin veranda ut mot vattnet och vinkade till oss när vi åkte förbi. Sv ringde och undrade om han skulle med och det skulle han så vi hämtade upp honom vid trampolinen. Sen åkte vi i räserfart till Notholmen. Fast en del av turen puttrade vi fram också.

Sol, vattenstänk, vind, dykande doppingar, spindlar i båten (stora spindlar...som kröp fram när Sv varvade motorn), fika i solen på en bänk på Notholmen vid Tyresö slott. Kort promenad och sen hemgång igen. På vägen hem fick vi soppatorsk. Som tur var så hade vi bensin med oss, utifall att. Det var ända lite retligt eftersom det endast var 3 minuter till sjöboden.

Jag fick skjuts till en buss på vägen som gick till Gullmarsplan. Mamma och Sv hade lite bråttom eftersom de var bjudna på middag. Jag kom fram till Gullmarsplan och tog tvärbanan. På tåget träffade jag ett 75-kilos muskelpaket. En rottis såklart! Jättestor! Nästan den största rottisen jag sett. Han var jättefin men som jag sagt förut, jag har respekt för hundar och klappar dem inte om jag inte frågar ägaren först. Det var en ung kille (och ja, han var söt också =) som hade hunden och jag pratade med honom och frågade om hunden.

Väl hemma åt jag korvstroganoff (jag gjort igår) och satte mig att softa framför tv:n. Mums! Nu ska jag snart gå och sova, ska upp rätt tidigt i morgon, iaf runt 08.30. Jag ska sjunga med kören på gudstjänsten klockan 11.00.

Bild 1 Båthuset; fotograf: Jag
Bild 2 En spindelskulptur av Louise Bourgeois

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem