tisdag, april 17, 2007

Underbara underbara helg!


Åh det har varit en helt underbar helg! Och jag har gjort massor av roliga saker. Nästan sådär att jag inte riktigt kommer ihåg. Men jag ska försöka ta det från början.

Fredag.
Gick tidigare från jobbet, underbart väder om jag vill minnas. U kom hem till mig och så käkade vi en god middag. Jag var trött efter jobbet och ville ligga i soffan. Men på TV:n var det "Inför Melodifestivalen" Och det var något så hemskt, jag fick huvudvärk. Jag gav med mig och så åkte vi till macken med min cykel och pumpade i lite luft. Sen cyklade vi ner till Vinterviken och satt vid vattnet och pratade. Härligt!

Lördag.
Under lördagen var vi nyttiga. Jag samlade ihop skor och kläder jag haft i kassar i lägenheten i flera år och så äntligen fick jag iväg dem till Myrorna vid Hornsgatan. Det var hur enkelt som helst, bara att lämna in dem.

Efter det gick vi och kollade på möbler. U har flyttat till sin nya lägenhet utanför stan och behöver i princip allt. Ny, säng, soffa, lampor. Vi koncentrerade oss på säng och soffa men det blev inget köp. Åkte hem till U, köpte rostbiff och gjorde en sallad eftersom hans spis inte fungerade := Vi satt på hans madrass som både fungerade som säng, soffa och köksstol. det är bra med kombimöler. Haha!

Söndag.
På söndagsförmiddagen kom hans föräldrar förbi lägenheten. Vi skulle gemensamt åka och köpa köksbord och stolar. U fick det i inflyttningspresent av dem. Vi åkte iväg, först till IKEA men de hade ingenting så vi åkte vidare och åkte förbi Mio och gick in där. Han hittade det han ville ha, fast tyvärr hade de ju bara en av fyra stolar inne. Men de resterande tre får han nu i veckan.
Vi hade bestämt att fika med A och hennes familj ute på deeas tomt de köpt söder om stan. Vi blev något försenade eftersom möbelköpet tog längre tid än vi beräknat. trevligt var det och vädret var det ju inget fel på! Leokillen var avvaktande mot mig och var precis överallt, utom i mitt knä. Han var kanske lite stresad för att vi var så många. Pappa S hade sin bror där också så vi var ett gäng.

U och jag åkte hem till mig och käkade middag och sen tog vi en cykeltur. Vi ville fika men fiken var stängda här omkring så då cyklade vi in till söder och Tanto. Fast det var stängt på alla möjliga håll till vårt stora förtret!

"Men vi får väl ta en öl då!" sa jag något uppgivet.

Vi hittade ett ställe längs med kajen vid Hammarbyhamnen, en båt som var en konstig version av en Thaibåt och ett vingiaskepp. En stor stark var vad vi behövde!
Klockan var väl närmare 21.30 när vi bröt upp och cyklade åt varsitt håll.

/KarinC

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej KalaNag nu har denna elefant hittat till din blog. Kul att du finns!
Jag funderar på din cd. Om ni låter som typ tabernakelkören, som jag sett på TV skulle jag härmed vilja beställa ett ex om det finns någon cd skiva kvar. Återkommer med namn och adressuppgifter på alias
Babar.L

07:18  
Blogger KarinC sa...

Hej Babar. L! Klart det finns CDisar kvar! Om vi låter som Tabernakelkören vet jag inte, för jag har aldrig hört dem men jag kan lovaatt skivan innehåller en härlig blandning av gospel och funk.

21:36  
Blogger KarinC sa...

OBS OBS!!! Viktigt meddelande! Jag har en ny blogg! Eller snarare fortsättningen på den här!

Same same, but diffrent!

Lägg bara till en 2:a efter Stilla by Starlight så kommer ni rätt!

Mvh KarinC

21:39  

Skicka en kommentar

<< Hem