söndag, april 01, 2007

En magisk kväll!


Nu vill jag skriva om gårdagen stora event! CD-releasen!

Kören skulle träffas klockan 15.00 för förberedelser och uppsjungning. Jag var med i mingelgruppen som skulle organisera minglet innan konserten med dryck och snacks. Vi var fyra stycken och vi gick gemensamt till Konsum och handlade 12 ciderflaskor, salta pinnar resp chillinötter samt lite frysta bär för att piffa upp drycken lite grann.

Bordet med cd-skivor var uppe fast där låg bara ex av de äldre skivorna eftersom leveransen från Tyskland där skivorna trycks, har blivit försenat. Tyvärr inget vi kan påverka. Folk har fått lämna beställningar i stället. Skivorna kommer när de kommer... inom en snar framtid.

Vi som ansvarade för välkomstdryck o dyl förberedde gemensamt med att hälla upp dryck och snacks. Strax innan klockan 19.30 öppnades dörrarna och folk välde in. Det var kö framför Frälsningsarméns lokaler vid Hornsgatan. =)

Det blev så att jag tog komandot och hälsade folk välkomna och gav dem välkomstdryck. Vid flera tillfällen blev jag rätt irriterad när körmedlemmar utifrån försökte styra och ställa, då satte jag ner foten och röt till. Tigern i mig finns där. Fortfarande. Har nog alltid varit där. Jag var utåtriktad, trevlig och pratsam och faktiskt en riktgt bra värdinna. Närvarande, fokuserade på uppgiften, just då just där. Jag mötte blicken på var och en som kom in. Tog in de som var där.

Konserten blev en halvtimme försenad. En kvart efter den skulle börja fortsatte det att komma folk så det gjorde kanske inte så mycket. Och de som väntar på något gott väntar ALLTID för länge! =)

Jag var laddad. Energin sprakade i mig, jag kände det ända ut i fingertopparna och i blicken. Med strålkastarna mot ansiket i förd röda yllekåpor stod vi där och gungade i takt till musiken. Det var som ett träningspass och jag blev varm och svettig.

Det gick så bra! Och jag kände mig glödande innifrån. Min blick (trots att jag inte såg något för strålkastarna) var genomträngande och jag fick kontakt. Om det var med Gud eller de som satt och lyssande vet jag inte, kanske var det både och. Det var i alla fall en magisk upplevelse och någonting jag aldrig glömmer. Fokus, närvaro och kärlek till mig själv och livet.

Efteråt var det fika och jag, J och U satt och pratade till lokalen stängdes. Då var klockan nästan midnatt och det var dags att åka hemåt.

En allt igenom magisk kväll.
Tack!

/KarinC

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem